תת פרקים:
- פקיחת עיניים- יציאת מצרים
- חוקים חוקיות ומה שביניהם – קריעת ים הסוף
- מבנה העולמות
- הדבור (הטלפון) ככלי חיבור בין העולמות
- על זמן ועל מקום
חוקים חוקיות ומה שביניהם – קריעת ים הסוף
אחרי הגילוי של מורפיוס לניאו, שהמציאות היא בעצם מעין חלום, עולם דמיוני, סימולציה וירטואלית ענקית המתוכנתת ע”י תודעה עליונה שיושבת “מעבר”, הוא עבר לשלב הבא. שלב זה נועד להפנים את ההבנה שכל החוקיות וכל החוקים שאנו מכירים הקשורים לעולם, הם פשוט חלק מהתוכנה. ל”אחד” ולכל אחד ואחד, יש בשורשו נציגות של ה”מקור”. בעזרת נציגות זו, הוא יכול ע”י חיבור אליה, להתעלות מעל לכל מה שהטבע מכריח, מעל לכל מה שהחוק מחייב. התנאי הוא אמונה. אמונה החודרת עד העצמות באפסיות עולם האשליה וכל מה שמסתעף ממנו, והכרה כי ה”מקור” הוא הדבר היחיד שבעצם קיים. הוא השורש של כל ההוויה, וכל שאר המציאויות הם ענפים שלו הקיימים מכוחו. אנו רואים אוסף של פרטים וחושבים שכל אחד הוא מציאות בפני עצמו. האמת היא שכל העלים שאנו רואים, יוצאים מענפים שאותם אנו לא רואים, וכל הענפים מחוברים לגזע אחד. “וידעת היום והשבות אל לבבך, כי ה’ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו”. פירוש – לדעת כי כל הכוחות (אל=כוח אלוקים=כוחות) הקיימים בעולם מקורם בכוח אחד ויחיד שמלבדו אין כלום. המתכנת שמעבר לדלתות האחוריות של המציאות. הדרך להגיע להכרה זו היא להתגבר ולהתעלות מעל לטבעים האישיים שאתם נולדנו. ככל שהאדם מכניע את הטבע שלו, כך הוא מגלה את המציאות הניסית שמעל לחוקי הטבע. סמל לכך הוא ארונו של יוסף אשר בזכות התגברותו על פיתויה של אשת פוטיפר, נקרע ים סוף. כשעמדו בני ישראל נבוכים לפני הים, גער בהם ה’ ואמר למשה – מה אתה עומד? דבר אל בני ישראל ויסעו ! בני ישראל ראו לפניהם ים, אולם הם הבינו כי אם ה’ אומר להם לנסוע , אז מה זה משנה מה יש פה? נחשון בן עמינדב קפץ והחל ללכת לתוך המים במסירות נפש, מתוך אמונה כי זה לא מים ,זה לא ים, הכול אשליה. כשהגיעו מים עד נפש, נקרע הים ובני ישראל עברו ביבשה בתוך הים. ספור נוסף המדגים נושא זה מתוך אוסף ספורים ללא גבול הוא הספור על ר’ חנניא בן דוסא אשר בקש מבתו לשים שמן בנרות שבת. רגע לפני כניסת השבת פתאום היא קלטה כי במקום לשים שמן היא שמה חומץ. ר’ חנינא הרגיע אותה ואמר לה :” מה את דואגת בתי, מי שאמר לשמן שידלוק, יאמר לחומץ שידלוק”. וכך היה, הנרות דלקו מכניסת השבת עד צאת השבת באופן על טבעי.
אנו רואים כי מי שנמצא במדרגה זו, שהתעלה מעל לטבעיו הגשמיים, מביט על העולם ורואה כי הדבר היחיד הקיים הוא הרצון השורשי שממנו מסתעפת כל ההוויה. החיבור לרצון זה שובר את כל החוקים ואין דבר העומד בדרכו. “אין דבר העומד בפני הרצון”
למעבר לתת הפרק הבא “מבנה העולמות” לחצו כאן>>