נדמה שזהו זמן של שבעים שנה, בשכל הגדול יותר הוא רק רבע שעה. וכן למעלה
מעלה שבשכל שהוא גבוה עוד יותר למעלה, גם אותו הזמן שבשכל הגבוה משכלנו
אינו נחשב שם, בשכל הגבוה עוד יותר, רק לזמן מעט ופחות מאד. וכן למעלה
מעלה עד אשר יש ששכל גבוה כל~כך, ששם כל הזמן כלו אינו נחשב כלל, כי מחמת
גדל השכל מאד, כל הזמן אין ואפס לגמרי, כמו שאצלנו השבעים שנה שעוברים
בחלום הם רק רבע שעה באמת כנ”ל, כמו~כן יש ששכל למעלה משכל, עד שהזמן
נתבטל לגמרי:
ועל~כןמשיח שעבר עליו מה שעבר מיום בריאת העולם וסבל מה שסבל, ואחר כל
זה, בסוף יאמר לו השם יתברך: “בני אתה, אני היום ילדתיך” (תהלים ב).
והדבר תמוה ונפלא מאד, לכאורה, אך כל זה מחמת גדל עצם ששכלו של משיח, לפי
גדל מדרגתו שיאחז אז, ומחמת הפלגת עצם מעלת ששכלו, שיגדל אז מאד מאד.
על~כן יהיה כל הזמן שעבר עליו מיום בריאת העולם עד אותו הזמן, כלו אין
ואפס ממש, ויהיה ממש כאלו נולד היום, כי יתבטל כל הזמן בששכלו, שיהיה
גדול מאד. ועל~כן יאמר לו השם יתברך: “אני היום ילדתיך” ‘היום’ ממש, כי
כל הזמן שעבר, אין ואפס לגמרי כנ”ל:
וכןאנו רואים במקום גם~כן, שהבעל~כח יכול לעבר מקום גדול בשעה מעטת. נמצא
שאצלו כל זה המקום הוא קטן, ואצל החלושי~כח נחשב זה המקום גדול, וצריכים
לילך שעה מרבה עד שעוברים אותו המקום. וכמו~כן למעלה מעלה, כל מה שהכח
גדול יותר, המקום נקטן אצלו יותר, וכן למעלה מעלה, עד שהמקום נתבטל
לגמרי, רק שבששכלנו אי אפשר להבין כל זה, כמו שאי אפשר להבין בחלום את
האמת, שכל אותו הזמן שנדמה בחלום אינו כלום באמת, כמו~כן גם אנו אי אפשר
לנו להבין, שכל הזמן שלנו אינו כלום למעלה בשכל הגבוה כנ”ל: