To the site in English – still undergoing repair
הקדמה
טרילוגיית המטריקס שזכתה בכינוי “סרט העשור”, הצליחה לחדור כמעט לכל מוח בעולם ה”חופשי”, ולעורר
פולמוס ציבורי רוחני רחב מכל גווני הקשת הפילוסופית העולמית.
שליחותה הראשונית הוכתרה בהצלחה מסחררת – היא עוררה אצל חלק גדול מהאנושות שאלות.
באופן הישיר והברור ביותר ביטאה מטרה זאת טריניטי בסרט הראשון:
“השאלה היא זו שמניעה אותנו. התשובה כבר תמצא אותנו – אם רק נתן לה…”.
כותבי הסרט ניסו ללא ספק להעביר לנו מסר. התעוררותו של ניאו מעולם ה”מטריקס” בסרט התחילה בנקודה של הרגשה פנימית שיש עוד.. שיש מעבר… נקודה של שאלה. כיון שנקודת שאלה זו היא כלל אנושית, וכדי שהיא תגיע לכולם (לבד מהצורך למכור), במכוון השאירו היוצרים בסרט הרבה קצוות חוטים, המובילים למקומות שונים ומגוונים. המטרה הייתה לתת נקודת אחיזה , קישורית לכולם, בצורת סממנים מכל הדתות ומכל האומות.
זו הסיבה שכל אחד קורא את המטריקס בשפתו וכמויות של דיו אלקטרוני נשפכו על הסוגיות הפילוסופיות מכיוונים שונים.
אולם מי שיודע להתבונן וגם יש לו את הכלים, יכול להתקדם משלב השאלה לשלב ההדרכה ולהביט אל הכוונה שמעבר למסיחים- ציון.
לא בכדי אסרו את שידור הסרט במדינות האיסלם. הם הבינו מה שאחרים מתקשים לקלוט – ציון.
בהתווסף העובדה שכותבי הסרט, האחים וושובסקי, הינם יהודים ולומדים קבלה בהוליווד, מתגלה הסוד שהרעיונות הפילוסופיים אמנם דומים גם לתרבויות אחרות, אולם לקוחים ממקום אחד מסוים. גאוניות היוצרים מתבטא בעובדה שהתסריט שהם כתבו מצליח לחדור מבעד לכל ההגנות, “חומות האש” של המערכת, המטריקס שבו אנו חיים, ולפתוח לנו צוהר למהות האדם והעולם- לאמת ! ביחד, בעזרת ה”מטריקס”, נצעד בדרך שסללו לנו האחים ושובסקי, ללמוד מהי המציאות בה אנו חיים, איזה תפיסת עולם תופסת את מוחנו בתוך “בית העבדים”, למה כל כך מפחיד לקפוץ לאמת, ואיך בכל זאת אפשר וצריך להשתחרר ולפרוץ מבעד לעולם החלומות .